14 Şubat 2013 Perşembe

Pazenden Tunik




Bu pazen kumaşı anneannem verdi ,30-40 yıl önce almış.Piyasada bu desen pazen büyük ihtimal yoktur.Renkleri hiç solmamış beni beklemiş.
Dikmeyi ve de fotoğraflamayı nihayet başardım. Fotoğrafta eğik durmamın sebebi , hem benim belimin tutukluğundan, hem annemin fotoğraf makinesini eğri tutmasından kaynaklanıyor.
Anneme  fotoğraf çektirme işgencesini zorda olsa atlattım.Allahım bir an hiç bitmeyecek sandım!!
2 yaşındaki yeğenim çekse fotoğrafımı daha az işgenceli olurdu sanırım.
Annemle diyaloğumuz şöyle
 -anne fotoğraf makinesini bana doğru tutsana
annem - tutuyorum ya ! makine eğri duruyor
-düğmeye bassana anne
Annem- basıyorum  ya olmuyor
bu süreç bayağı...... uzun sürdü
Tek bir kare fotoğraf için çektiğim çin  işgencesi,   fotoğraf makinesı görünce ,kedinin köpeği gördüğündeki haline çeviriyor beni :)
Şimdi kedinin neden öyle tüylerinin diken diken olduğunu anlıyorum.


Gelelim ana konuya yani tuniğime !!
Öyle  kalıbı zor olan bir tunik değil, klasik kesimli .Kollar dirsekten bileğe doğru hafif çan şeklinde kesime sahip.Turuncu yünden ördüğüm bordürlerle de  yaka,kol ve eteklerini süsledim.

Geçen sevgililer günü laptobumun adaptörü yanmıştı ve sevgiler gününde adaptör almaya çıkmıştım. Bu sevgililer gününde de belim tutuldu.
Bu yüzden şu aşk tanrısı Eros mudur nedir her ne karın ağrısıysa ismi,ona bir çift lafım var !

Ulen Eros!! okunu yanlış yere atıyon geçen sene adaptörüme attın oku, yandı bitti kül oldu adaptörüm , bu sene de omuriliğime dek getirdin oku !! Sen okçuluk sertifikasını kasaptan mı aldın Eros!!
Nedir çektiğim benim her sevgililer gününde yahuu !!

 Benim sevgilim yok  diye romantik müzik dinleyemem mi ahan da dinliyom işte


50 yorum:

  1. Harika...bayılırım pazen,divitin,basma türü kumaşlara.Hem desenlerini renklerini hem de dokularını,sıcaklıklarını çok severim.Tuniğin çok güzel olmuş,ellerine sağlık Filiz!ciğim güle güle giy:)
    Beline de çok geçmiş olsun aman iyi koru,bel ağrısı fenadır hiç zorlamaya gelmez hemen tekrarlar.İnşallah çabucak atlatırsın canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gülden, çok teşekkürler :) ben de bayılırım pazene senin yazdığın nedenlerden dolayı. eski pazen desenlerini tekrar piyasaya sürseler, her renginden alırdım.
      bu bel ağrısı sevgililer günü hediyesi, hekes kalp ağrısı çekerken ben bel ağrısı çekiyorum değişiklik olsun diye :)inşallah geçecek her sene belli dönemlerde belim aynı bölgesinden arıza veriyor. 3-4 güne geçer sanırım.
      Sevgiler...

      Sil
  2. Cıvıl cıvıl , çok güzel bir tunik olmuş , ellerinize sağlık , neşe - sağlık ve mutluluk dolu günlerde giymek olsun kısmetiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Neslihan , çok teşekkürler güzel dileklerin için.
      Tüm güzel dilekleri senin için bende diliyorum. en önemlisi de sağlık.
      Çok sağol :)
      Sevgiler...

      Sil
  3. Pazen giysileri çok severim.Ellerine sağlık,çok güzel olmuş.Sevgiler gönderiyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nilgün Hanım ,pazen de sevilmeycek kumaş değil hani, çiçekli ve yumuşacık, tıpkı türk kadınları gibi.
      Çok teşekkür ederim :)
      Ben de İzmir 'den sevgilerimi gönderiyorum size :)

      Sil
  4. ilkbahari coktan getirmis oldun Filiz :) ayrica fotografta biraz yan durmak iyidir daha havali olur ;) renkler de model de cok guzel,ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çiçeği burnunda blog sahibi Senaat da buradaymış:)
      haha:) yan durmamaya çalışırken yan durmayı başardım sonunda, bu da bir yetenek canım :)
      Güzel senaat hoş geldin blog dünyasına :)
      Çok sağol kuğu Senaat :)

      Sil
  5. Cidden kumaş seni beklemiş, çok seviyorum bu tür desenleri.. :)
    Benim annanemin de minderleri vardı buna benzer bir kumaşla kaplanmıştı onları anımsattı bana. :) Modeli de çok hoş olmuş, turuncu eklemeleri falan. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ooo benim anneannemin evindeki tüm yastıklar pazen kumaşla kaplı ve hiç solmamış renkleri. ve şu an piyasada olmayan desenler.
      ÇOk sağol Sevgili Burcu :)

      Sil
  6. ananeciğin ne güzel yapmış da almış..kısmeti sanaymış..çok güzel dikmişsin..ellerine sağlık..hakikaten ne kadar değişik ve güzel bir desen..insan mutlu olur giyince psikolojisi düzelir..müzik ise yine türk filmlerinin unutulmaz uludağdaki mutlu günler fon müziği:)..bayıldım her ikisinede..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anneannem zamanında konya'nın uzun kuyruklu şalvarlarından yaparım diye almış, ama metresi yetmemiş, bekleyip duruyormuş sandıkta. benim üzgün olduğum birgünde ben sevineyim diye sandıktan çıkarıp bana verdi kumaşı. ee ben kumaş alınca seviniyorum ya o da bunu fark etmiş :) desenin güzelliği de insanın içini açıyor gerçekten .
      Sevgili Jasea çok teşekkürler.
      bu müziklerin çoğu türk filmlerinde kullanıldı, doğru hatırlıyorsun.

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun Filiz hanımcığım bu Eros sizden ne istiyor dövelim hep birlikte:)))
    Kumaşın desenine bayıldım sizde çok güzel değerlendirmişsiniz ellerinize,emeğinize sağlık.
    En içten sevgilerimle çok öpüyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOk teşekkürler Sevgili Mehtap Hanımcığım :)
      bu eros çok sakar, hep yanlış yerlere atıyor oku ,bir türlü kalbi vuramıyor çok beceriksiz canım.
      he valla dövelim bu eros'u !! zaten senelerdir işime yarar bir şey yapamadı.
      Çok sağolun beğenmenize sevindim :)
      Ben de size en içten sevgilerimi yolluyorum ....

      Sil
  8. pazen ve dantel kombini çok otantik olmuş bayıldım ellerine sağlık...
    geçmiş olsun filizcim. fotoğraf çekimleri uzun sürmüş ama değmiş bak annen sıradışı bir kare yakalamış :)
    hem erosada kızma okadar bakarsın seneye 12 den vurur ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu erostan hayır yok canım !
      Allah bilir öbür sene ne olacak sevgililer gününde.
      hele belim ağrırken anneme fotoğraf çektirmek bayağı işkenceli oldu. ancak bu kadarlık poz çıktı ortaya.
      Üzerindeki turuncu bordürleri kalın örgü yününden ördüm.
      Beğenmene sevindim .
      Çok teşekkürler Sevgili X madame :)

      Sil
  9. Beautiful tunic!!!
    ____ (¯`(♥)´¯) _____(¯`(♥)´¯)
    ___¶¶ (_.^._)¶¶__¶_¶¶(_.^._)¶¶
    _¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶__¶¶¶¶¶(¯`v´¯)¶
    ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`(♥)´¯)¶
    ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(_.^._)¶¶
    ¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`v´¯)¶¶¶¶¶
    _¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`(♥)´¯)¶¶¶
    ___¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(_.^._)¶¶
    ______¶¶¶¶¶¶(¯`v´¯)¶¶¶¶¶
    ________¶¶¶(¯`(♥)´¯)¶¶
    ___________¶(_.^._)¶
    ____________ ¶¶¶¶¶
    _____________¶¶¶

    Happy Valentine's Day!!!
    Besos, desde España, Marcela♥

    YanıtlaSil
  10. Sevgili Marcela, çok teşekkürler !!
    Happy Valentine's Day!!!
    Sevgiler... :) <3

    YanıtlaSil
  11. :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    Ülen Eros herkese minik meleksinde Filiz hanıma gelince mi yoldan çıkıyorsun anlamadım ki? Sanırım Şarap Tanrısına uğruyor size gelmeden yol üstü; içince şarapları kayıyor tabii, sonra "saldım çayıra mevlam kayıra" artık adaptör mü olur, omurilik mi Allah ne verdiyse .......

    Ahan da buraya yazıyorum; çok param olur helikopter alırsam, seneye sevgililer günü Baküs' e uğramasın diye helikopterle aldıracam onu Olimpos'tan. İzmir yakın zaten çok benzin gitmez.....

    Pazenin rengine ve desenin bayıldım; şahane kalmış yıllarca. Bollywood' dan birilerine göstersek film kostümü olur bu blüzden vallahi! O kadar otantik olmuş yani....

    Fotograflama hikayesine yukarıdan başladım hala gülüyorum....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet alın erosu başımdan bir rahat edeyim şu sevgililer gününde canım!!
      bence de kafayı bulup Allah ne verdiyse savuruyor okları eros!! burası da eski antik kent olduğu için menzile ben giriyorum canım.isabetsiz atışlar hep beni bulur zati.
      turuncu renk zaten hint sinemasının vazgeçilmezi canım !
      hint modasını ve de hanımlarını severim .
      hee o fotoğrafın yüz kısmını görseniz psikolojim tam net görünüyor mimiklerden. sanki ateş üstünde yürüyormuşum gibi yüzümde acı bir ifade var!!
      Beğenmenize sevindim efem :)
      Sevgiler saygılar...

      Sil
    2. Gecmis olsun. Ne guzel olmus tunik.

      Bir akli evvel modaci cikip su pazeni trend haline getirse de guzelim renk ve desenli pazanler tekrar gun yuzune ciksalar.

      Sil
    3. Sevgili Nursun Hanım, çok teşekkürler. aslında cemil ipekçi senelerdir çalışıyor pazen ünlü olsun diye. ancak bu kadar ünlü oldu.
      gerçi ben zengin olmadan pazen ünlü olmasın, sonra uçuk fiyatlara çıkar pazen fiyatı canım.
      eski desenler yine basılsın isterim.
      ahh ne güzel desenler varmış, anneannemin evinde görebiliyorum sadece o desenleri.

      Sil
    4. Trend yaratma isi Cemil Ipekci'nin boyunu asar. Adamin imaji tasarim disinda her seyi kapsiyor.

      Bu isi Turk modacilari yapamaz, bizimkiler ancak disarida moda olan bisey varsa cabuk benimsiyorlar.

      40 yillik Valinki, Ugg olunca fiyati da kullanim alani da tavan yapti. Valinki fiyati 5 lire, Ugg icin allah ne verdi ise odemeye hazir insanlar.

      Ozetle, kelle bir modaci bulmak lazim ki bizim pazenler kiymete binsin. Bu renkleri ve desenleri hangi kumas bu kadar guzel tasiyor ki ayrica?

      Sil
    5. bu kelle modacı iyi bir şeyse ben olmak istiyom :)
      pazenle kaderimiz benziyor, o da bir köşede unutulmuş ve yalnız. pazenin de hakkı new york moda haftasında güzel mankenlerin üstünde salına salına uçuşmak.
      not: bu yorumu geç gördüm. acemi blogcuyum hala demek !
      teşekkürler bu bilgi dolu yorum için Nursun Hanımcığım :)

      Sil
  12. Filiz vallahide gözümden yaş geldi gülerken ama lafta değil ciddi ciddi, 8 saatlik bir yolculuk sonucunda benim bel yamuldu uzandığım yerden aldım benim minik notebooku kucağıma rutin blog gezimi yapıyorum. ben güzelim tuniğe bakıcam bakmasına ama senin satırlar engel oluyor gülerken bir yandan sarsılıyorum belim her sarsıntıda sızlıyor bir yandan gözümden yaş süzülüyor kulak kepçeme doğru Allahım engel olamıyorum kendime kocam sorsa niye gülüyorsun diye Filizi Eros yanlış yerinden vurmuş diycem olmıycak. kıskandım pazenini bilesin güle güle giy güzel günlerin olsun öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha :) senin bel de ağrıyorsa demek bu eros yalnız oğlak burçlarını yanlış yerden vuruyor. oğlaklara gıcık kapmış olmasın bu eros.mitolojik geçmişlerine bakmak ilazım gelir oğlak ve erosun.
      Çok sağol burçdaş arkadaşım Gonca :)
      erosa dikkat et !! kapıyı pencereyi sıkı kapat, dışarda elinde ok ve yay gezip duran bir deli var :)

      Sil
    2. Aaaaaa! hakkatteeeen acaba mıı?Caner in kız arkadaşıda fıtık oldu, fizik tedavide geçirdi sevgililer gününü ehhehheh

      Sil
    3. kesin erosun işidir kesin :) eros paslanmış, artık aşk maşk kalmadı ya dünyada oklar boşa gidiyor sanırım.

      Sil
  13. sekiz saat yolculuk ve yedi saatlik gergin bir toplantı üstü yamulmuş sekiz olmuş bir bel bence eros okunu, zeus şimşeklerini poseidonda o tırmık gibi şeyi alıp geldi kollektif bir iş çıkardılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onları tanrıça hera'ya havale ediyom :) tırmık gibi şey ne ya :)
      Allah yardımcın olsun Gonca .

      Sil
  14. sözleşmişler haftaya salı yine buluşacakmışız heraya söyle afroditle uğraşmayı bırakıp şunlara sahip çıksın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa tabii hemen söylerim !!zaten hera benim lafımdan dışarı çıkmaz yediğimiz içtiğimiz ayrı gitmez canım :)

      Sil
  15. ayy çok güldüm yazınıza çok tatlısınız :) tunik harika hem etnik hem otantik hem tarz süperrr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yasemin Hanım, çok teşekkürler :)
      Allah hep güldürsün :)

      Sil
  16. :))) Filiz Hanımcığım, bayılıyorum sizin yazı tarzınıza :)

    Öncelikle çok çok geçmiş olsun. Tunik pazeniyle, örgü biyeleriyle, renkleriyle süper otantik olmuş,iyi günlerde giyin.

    Bu Eros, iki yıldır gerçekten çok ayıp etmiş. Seneye kulağından tutup getirmek lazım :)
    Annenize de bir fotoğraf makinası hediye edip fotoğraf yarışmasına sokmak lazım. Büyük ödülün hevesiyle işi öğrenir nasılsa :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha :) annem ve fotoğraf yarışması, evet Ara Güler 'e iyi bir rakip olur annem.
      bakalım önümüzdeki sene başıma ne iş açacak bu eros bekleyip görecez.
      Sevgili Nowacraft, çok teşekkürler beğenmene sevindim.
      Sevgiler...

      Sil
  17. Yaaa ben sana ne diiim yaaa yine çok güldürdün beni.Allah'ta seni güldürsün.
    Bak leptaptan başlamış, omuriliğe kadar gelmiş.Seneye kesin kalbinden vuracak bu eros seni :))) Gerçi sen ona çok güvenmesende olur:))
    Annenin o güzel ellerinden öpüyorum.Eğik meğik, öyle yada böyle, malzeme iyi olunca ne yaparsa yapsın çok güzel çıkmışsın.
    Tunik çok güzel olmuş, yünü ve örgüyüde ihmal etmemişsin ama bence çok da iyi etmişsin.Ellerine sağlık,çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha :) malzeme kumaş mı ben mi oluyorum ona göre iltifatı üstüme alcem :)
      aman efendim çok teşekkürler sizin gibi deli projeler yapan birinin benim tuniğimi beğemesi çok mutlu etti.
      annemin elini öperim hatta yalarım istersen ,tabii eli klorak kokmuyorsa. kendisi klorakla dolaşan birisi de :)
      Allah seni de hep güldürsün güzel Selcen :)

      Sil
    2. Al al al hepsini üzerine al şekeriiim.Hepsi senin :)

      Sil
    3. ayy çok teşekkürler :)aldım aldım bütün iltifatları üzerime :)

      Sil
  18. 14 subat depresyonu yuzunden kacırmısım bu nefıs tunıgı..fılızcım be super olmuıs renkler sahane hele o kenarlardakı orguşere bayıldım ellerıne saglık gule gule gıy ama su canlı mankene daha cok yakısmıda yuzunu de görseydık tam olacaktı:)))o eros u bulsam sacını basını yolacam oku böyle adaptore,, belıne atana kadar bıze hayrı dokunacak hoş bır yakısıklıya atsada gelse ya o da bıze dogru:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. inşallah bir daha ki sevgililer gününü gönlüne göre yaşarsın Serpilciğim :)
      yüzüm yasak, sanal alemde fotoğrafımı yayınlayamam. facebookta bile az fotom var benim. bu sanal aleme pek güvenmem, başıma bir sorun açılırsa internete veda etmek zorunda kalırım.bizim aileye ters bu sanal alemde fotoğraf yayınlamak.zaten yüzüm lazım değil canım.
      bir daha ki sefere yakışıklı bir prens getirsin bu eros yoksa yayını, okunu başında paralayacam :)

      Sil
    2. neyse zaten bız senın o guzel yuzunu bılıyoruz canım...o eros uda bırlıkte yolalım :)) bende sana dılıyorum herseyın en hayırlısını ınsallahh

      Sil
    3. amin hayırlısı neyse o olsun :)
      erosun bize senelerdir bir yararı yok zaten, dövelim bence de :)

      Sil
  19. oyy kıyamam vay eros vay meğer ne kalleşmiş :) anca boşa atsın oklarını, sen en güzel zamanda en hayırlısından bir aşk yaşarsın inşaALLAH canım ... tuniğini gördüm bayıldım pazenin deseni harika zaten. evet bu tür bir desen bana da denk gelmedi. vallahi 2 farklı desen 50şer cm lik pazenlerime makas değdiremedim kıyamadım yastık yapmaya, ama bu yakın zamanda hele de senden de görüp bayıldıktan sonra kesinlikle pazen almaya eski aynalı çarşısına gidicem :) ellerine sağlım maşaALLAH sana. annene de sevgiler selamlar, yine de güzel çekmiş fotoyu. onun da ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağol Münüreciğim ne güzel dilekler amin! senin bu dileğin geçek olsun da inşallah, eros okunu kendi omuriliğine saplasın.
      koş koş pazen almaya koş çok güzel kumaş.aynalı çarşı ne güzelmiş.
      eeh işte foto idare ediyor, kaç karenin içinden en sağlamı :)
      Çok sağol eminim sen de pazenden muhteşem şeyler yaparsın.
      Sevgiler...

      Sil
  20. Ah pazeni nasıl da severim.Güzel tunik olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Çiğdem Hanım, pazeni ben de çok severim. bu kadar çok talep olan bir kumaşın neden az desen seçeneği ve sınırlı üretimi vardır anlamam. yeni desenler tasarlayıp piyasaya sürseler ne güzel olur.
      Çok teşekkürler :)

      Sil
  21. bu ne güzellik böyle...harika bayıldım bittim.geçmiş olsun cnm..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili mormenekşeler, çok teşekkür ederim.
      geçiyor inşallah şimdi daha iyiyim.
      sevgiler..

      Sil