23 Mart 2013 Cumartesi

Berelerim !




Bere örmeyi bu video sayesinde öğrendim.. Ben öyle yazılı tariflerden anlamam  ve de anlatamam nasıl yaptığımı ,bana görsel olarak anlatılması lazım yoksa kafam mümkün değil basmaz.Youtube'nin en çok bu özelliğini seviyorum, bir çok şey konusunda görsel olarak çok iyi anlatımlar var.Hele benim gibi meraklı keçiler için.
Ben asla  bere  kullanmazdım, yakışmadığını düşünürdüm. Bunu düşünmemin nedeni de hazır berelerin kafama göre olmayışı ve de çok çirkin göstermesiydi beni. Hep hayıflanırdım ''yaa herkese bere yakışıyor, hemen kafalarına uygun bere buluyorlar, koskaca dünyada benim kafama göre bere yok yahuu!! Benim kafam Konya ovası gibi geniş bir kafa hiçbir şey yakışmıyor !!'' diyordum.
Sonra örgüye merak salınca senelerdir kafamda oluşan bere bana yakışmaz yasasını çöpe attım, zira kendi kafama göre bereyi örmeyi başardım. Dışarda hazır satılıp da  bir tanesi bile benim kafama göre üretilmeyen berelerden ,modellerden kurtuldum.
Şapka tasarımcısı bir adam  ''herkese şapka yakışır, önemli olan size uygun şapkayı bulmak'' demişti. Ben de öyle yaptım, kendime  uygun bere şeklini buldum ve  de ördüm :) Sürüsüne bereket bir sürü berem oldu.
Maalesef bereleri sergilyecek bir manken yok, bu görsellerle idare edeceksiniz artık.

Not: Bu videodaki bere ölçüsüne  göre yaparsanız bereyi  kafanıza kesinlikle gelmez  ( benim kafama gelmemesi normal de 12 yaşındaki yeğenimin kafasına da gelmedi oradan biliyorum bu ölçüler)  o yüzden artırma işlemini videodaki örnekten biraz daha fazla yapmanız lazım.5 ya da 6. sıraya kadar artımıştı galiba videodaki kadın. Ben 10 ,11,12. sıralara kadar artırıyorum, beremin dökümünü ne kadar istediğime göre değişiyor bazen. Çok artırınca berenizin çapı da büyük olup daha dökümlü duruyor.
sanırım bu kadar
the end

24 yorum:

  1. Sevgili Filiz'ciğim hayır seninle bir ilgisi yok piyasada gönlüme göre bere ben de bulamıyordum, çok haklısın. Çok güzelmiş bu bereler. Gerçekten rengarenk, içimi açtı Ben de katılıyorum, her şapka da herkese olmaz mesela, o nedenle biraz kurcalamak gerekiyor konuyu. Öte yandan bundan önceki Quantum yayınına yorum yazamadım içimde kaldı, dur oraya yazayım burdan ayıp olacak:))) Sevgiler;).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Handan Hanımcığım, ne kadar sempatik bir yorum olmuş bu :) Allah iyiliğini versin :) kuantumla ilgili videoyu sevdiysen ve işine yaradıysa çok sevindim. yorum bırakmak zorunda değilsin canım. benim gibi bu konulara merakı olan insanlar da vardır , youtube'de o kadar video arasından bulup izleme imkanları olmaz diye paylaşıyorum. ben de başka insanların paylaşımları sonucunda öğrendiğim için çoğu bilgiyi, bilgiyi paylaşmanın ne kadar önemli olduğunu biliyorum.
      eskiden hiç seçenek yoktu daha yeni yeni şapka bere seçenekleri arttı. eskiden daha umutsuzdu şapka bere piyasası. artık hazır üretilen berelere ihtiyacım yok şükür !! bere örmenin mantığını çözdüm bir kaç model de öğrendim mi değmeyin keyfime :)
      çok teşekkürler bu güzel yorum için :)
      kocaman sevgiler...

      Sil
  2. Oooo seç beğen tak :)) Hepsi birbirinden güzeller.Ellerine sağlık Filiz'ciğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gülden, çok teşekkürler . artık istediğim renk ve de modelde bere seçeneğim var.
      Sevgiler...

      Sil
  3. Berelerin ne güzel, rengarenk, model model... Zevkle kullan hep iyi günlerde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nowacraft, bere örmeyi öğrenince her renk yünden bere örme hırsı geliyor. her gördüğüm renkten bere örüyorum, yılların acısını çıkartıyorum. çok sağol zevkle kullanıyorum.

      Sil
  4. Renkler modeller harika...En iyisini yapmışsın kendin örerek.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Güneş, yıllarca birileri bana bere örsün diye bekledim ,lakin çevrem de bere örecek yetenekte insan yoktu. neyseki internet var da kendim öğrenip örmeyi başardım.
      çok teşekkürler :)

      Sil
  5. Allahım cümbüş mü var :) Bereler parti vermiş de benim berelerim mi çağrılmadı yoksa :)
    Rengarenk ne kadar güzel Fiilizcin, örebiliyorsun ör tabiki, senin kafanla hakikaten alakası yok yine hakkını yeme :) Ben de beğenmem bereleri kendime yakıştıramam :D Ama ben örmem de haha rerken ellerim mahvoluyor :) Zaten kış bitti nasıl mutluyum nasıl ama senin berelerin harika görünüyorlar, buv tarz bereler çok yakışıyor açık saçlarla yana yana ya da arkaya düşmüşler giibi bayılıyorum ama başkasının kafasında kendiminkinde değil :)
    Güle ggüle kullan madem için rahat artık mutlaka gülerek kullanırsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha:) parti var yolla evdeki berelerini, şapkalarını şenay :)12 den önce evde olurlar söz :)
      sana inanılmaz yakışır bere bence, niye kullanmıyorsun ? benim kafaya bere yakışıyorsa senin kafaya haydi haydi yakışır şenay. valla sen güzel bir bere bul tak bakalım yakışor mu yakışmıyor mu ? sana yakışır ben bundan eminim. sen de kır bere yasasını dene.
      bak burada videosunu da verdim sen de örersin canım. marifetlerin arasına örgüyü de ekleyiver ne olcek :)
      evet güle güle kullanıyorum özellikle sarı ,kırmızı ve beyaz rengi :)
      çok sağol şenayım :)

      Sil
  6. Yorum yazmakta biraz fazla geç kaldım ama olsun; henüz yorum kotası dolmamış nasılsa :D

    Şapka; bere herkese yakışır yeter ki doğru olanı bul diyen abinin ağzına sağlık valla! Şapkayı zevkle takardım (eskiden)şimdilerde takma kafana birşey dediler; takmıyorum! Ta ki 2 gün önce İzmir' den çok güzel bereler hediye gelene kadar.

    İzmir' lilerin eline bere örme konusunda kimse su dökemezmiş; bu yayınla da perçinlendi... Ben kırmızıyı seçtim buradakilerden :D aklınızda bulunsun :D

    Hafta hepimize güzel gelsin di mi? Evet evet....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. efenim burası devlet dairesi mi istediğiniz vakit gelin, hiçbir şeye geç kalmazsınız. gündemi yavaş değişen bir blog benim blog, gündemi türkiye gibi çabuk değişmiyor .nerdeeee yorum kotası bizim köyün sarnıçları gibi dolmaz.dolması için blog blog gezmek lazım ee ben canımın istediğini yapan bir blog sahibi olduğum için blog gezmelerini zorunluluk gibi görmek istemiyom.
      sorunları mı kafanıza takmayın dediler, yoksa bereyi mi kafanıza takmayın dediler.
      Oooo hayırlı olsun bereleriniz :) eminim benim berelerden kat kat güzel olmuştur, zira ören elleri tahmin edebiliyorum.Güle güle kullanın.
      o zaman kırmızı bere benim size sözüm olsun :)
      gelsin gelsin tüm haftalar güzel gelsin, gelirken de sağlık getirsin bol bol inşallah.

      Sil
  7. yerim fotoğraflar çok şirin! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fotoların içinde bir de şapka mankeni olsaydı daha şirin olurdu.

      Sil
  8. :)) filiz yaa harikasın yemin ederim gözleriden yaş geldi gülerken :)) ALLAH da seni güldürsin emiii :) gülmekten yazamıyorum espri anlayışına hastayım canım ALLAH razı olsun . yalnız berelerine bayıldım. sarının örgüsü ve mavinin koyu tonu çok hoş olur diye düşündüm ve bir dahaki kışa kızımın kafasına göre senden bere istemeyi düşünüyorum :) ellerine sağlık canım ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. haha:) benim yazılar o kadar komik yav !! Allah hep güldürsün Münüreciğim.Mavinin koyu tonu derken buradaki maviye mi diyon başka bir mavi tonundan mı bahsediyon? yaparım canım ama kızının baş ölçüsünü çok iyi vermen lazım. ben bere örmeyi öğrence senelerdir bana bere örsünler diye beklediğim kişiler bana bere ördürdü. gerçi tek bildiğim model de bu başka modellerde öğrenmek lazım.yeğenlerime bere ördüm, ama ablam ölçüyü doğru alamadığı için bir kaç kez söktüm. çocuk gözümün önünde olunca şıp diye örüyorum. ölçüyü doğru verirsen ve de inşallah öbür kışa hala buralarda cirit atıyorsam örerim seve seve.şimdi tek bu modeli örüyom ya, kız kardeşimede ördüm bir kaç renk , sen de hep aynı model örüyon başka model de örsene diyor. bulmuş bere ören birini şimdi model beğenmiyor yahuu !!
      çok sağol canım :)

      Sil
    2. :) bilmiyorum benim mi çok gülesim vardı ki acaba ama valla komik yahu :) buradaki maviyi demek istedim canım. kışa kadar ALLAH nasip ederse kızımın kafası daha büyüyecek nasılsa :) ellerine sağlık canım maşaALLAH sana valla hep bu modeli de örsen olur çok güzel :)

      Sil
    3. biz ailecek böyle olduğumuz için anne tarafı özellikle normal konuşmalarımz böyle hep.ooo bizim ailede ne şenlikli karekterler var bir bilsen. güldürmek zor bir sanatmış, o yüzden seni güldürebildiğime sevindim.kış gelsin sen ölçüleri ver ben örerim.başka model bilmiyom zaten, bilsem örecem de.

      Sil
  9. 2-3 senedir bendede bere örme hastalığı vardı. örüp örüp söküyodum bide :) kimblir kaçtane ördüm. elimde örgü gören hımmm genemi bere diye dalga geçiyodu artık :) aaa bu sene hiç örmediiiim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili X madame, örüyon da sonra niye söküyon yahuu modeli mi beğenmiyon ? ben de bu sene 3 tane falan ördüm galiba, öbürlerini geçen sene ördüm. geçensene örgüde daha aktiftim. öğrenince bir hırsla bir kaç tane örüverdim. şimdi vitesi küçültüm yeni bir model öğrenmem lazım ki tekrar hız kazanayım. bak videosu da var 1 günde 1 adet bere örersin :)şimdi başla hatta :)

      Sil
  10. I love crochet! not seem difficult!!!
    Have a good week, dear! and my g+ for you...

    Besos, desde España, Marcela♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Marcela,ben de senin postlarını ve de güzel yorumlarını seviyorum :)
      Çok teşekkürler !
      Güzel, şanslı, bahar gibi hafta dilerim !
      Sevgiler... <3

      Sil
  11. kırmızı olanı kaptım, gidiyorum:) Bloğunu izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz !
      kırmızıyı ben de çok severim. ben de izlemeye aldım sizi efenim :)
      çok teşekkürler :)

      Sil